Naslov Naknade u funkciji održivog razvoja prometa
Naslov (engleski) Fess in the function of sustainable traffic development
Autor Mirjam Markač
Mentor Aleksandra Vasilj (mentor)
Član povjerenstva Jelena Legčević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Biljana Činčurak Erceg (član povjerenstva)
Član povjerenstva Aleksandra Vasilj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Pravni fakultet Osijek (Katedra pomorskog i općeprometnog prava) Osijek
Datum i država obrane 2017-12-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pravo Pomorsko i općeprometno pravo
Sažetak Održivi razvoj prometa znači planiranje na dugi rok koje će realizacijom odabranih koraka rezultirati postizanjem postavljenih ciljeva. Sve većim razvojem prometa raste onečišćenje okoliša i samim time štetni utjecaj na ljude. Od svih vrsta prometa najveće onečišćenje uzrokuje cestovni promet, a najmanje željeznički. Rad se sastoji od pet međusobno povezanih dijelova. U uvodu se definiraju problem, predmet, svrha i ciljevi istraživanja te se obrazlaže struktura rada. Drugi dio rada prikazuje održivi razvoj prometa, značenje prometnog razvoja na području Republike Hrvatske te ekološke probleme u prometu. U trećem dijelu rada se prikazuje onečišćenje cestovnog prometa te mjere i naknade za njegovo smanjenje, dok se u četvrtom dijelu navode i objašnjavaju ekološki porezi, Zakon o posebnom porezu na motorna vozila, naknade u funkciji razvoja prijevoza u gradovima i održivog razvitka i naknade štete uzrokovane prijevozom opasnih i štetnih tvari morem. Cilj svake države je uspostaviti održivi prometni sustav koji podrazumijeva koheziju prometnog razvoja s s razvojem gospodarskog, socijalnog i ekološkog aspekta. Kako bi se sanirale i uklonile negativne posljedice prometa na okoliš, neprestano se radi na poduzimanju odgovarajućih zaštitnih mjera kojima se smanjuju emisije i unapređuje kakvoća zraka. S obzirom na to da je onečišćenje okoliša problem na globalnoj razini, potrebna je suradnja i uključenost i lokalne i nacionalne i međunarodne zajednice kako bi se taj problem otklonio ili ublažio. Sa svrhom povećanja održivosti prometa i smanjenja njegovog negativnog utjecaja na ljude i okoliš, javlja se potreba za uvođenjem naknada koje su u funkciji održivog prometnog razvoja. Neke od tih naknada su cestovne naknade, Zakon o posebnom porezu na motorna vozila, naknade u funkciji razvoja prijevoza u gradovima i održivog razvitka i naknade štete uzrokovane prijevozom opasnih i štetnih tvari morem. Njihova svrha je smanjiti zagađenje okoliša, zagušenost prometa i povećati sveukupnu održivost razvoja prometnog sustava.
Sažetak (engleski) Sustainable traffic development means long term planning that will result in achieving the set goals by realizing the chosen steps. Greater traffic growth is fueled by environmental pollution and thus has a detrimental impact on people. Of all types of traffic the greatest pollution is caused by road traffic, and at least railways. The work consists of five interconnected parts. The introduction defines the problem, subject, purpose and objectives of the research and explains the structure of the work. The second part of the paper presents the sustainable development of transport, the significance of transport development in the Republic of Croatia and the ecological problems in transport. In the third part of the paper, there is pollution of road traffic and the measure and compensation for its reduction, while in the fourth part are mentioned and explained the ecological taxes, the Law on special tax on motor vehicles, fees in function of the development of transport in cities and sustainable development and compensation of damages caused by transporting dangerous and harmful substances by sea. The goal of each country is to establish a sustainable transport system that implies cohesion of transport development with the development of economic, social and ecological aspects. In order to remedy and remove the negative consequences of traffic to the environment, it is constantly working to take appropriate protective measures to reduce emissions and improve air quality. Given that environmental pollution is a global problem, cooperation and involvement of local and national and international communities is needed to address or mitigate this problem. With the aim of increasing the sustainability of traffic and reducing its negative impact on people and the environment, there is a need for introducing fees that are in the function of sustainable traffic development. Some of these fees are road charges, motor vehicle special tax, fees for the development of transport in cities and sustainable development, and compensation for damage caused by the transport of dangerous and harmful substances by sea. Their purpose is to reduce environmental pollution, traffic congestion and increase the overall sustainability of the traffic system development.
Ključne riječi
promet
utjecaj
problem
naknade
mjere
Ključne riječi (engleski)
traffic
impact
problem
fees
measures
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:132:924963
Studijski program Naziv: Javna uprava Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: Strucni specijalist / strucna specijalistica javne uprave (spec. publ. adm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-02-26 12:42:43