Naslov Prava djece s autizmom
Naslov (engleski) Rights of Children with Autism
Autor Ria Pifar
Mentor Branka Rešetar (mentor)
Član povjerenstva Nataša Lucić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Josip Berdica (član povjerenstva)
Član povjerenstva Branka Rešetar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Pravni fakultet Osijek (Zavod za građansko i obiteljsko pravo i pravnu tradiciju) (Katedra obiteljskog prava) Osijek
Datum i država obrane 2022-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pravo Obiteljsko pravo
Sažetak Autistični poremećaj, kada se dijagnosticira, prisutan je cijeli život. Njegove karakteristike vidljive su u aspektu socijalnog kontakta i komunikacije, pri čemu dolazi do znatnog narušavanja istih. Sve je veći broj dijagnosticiranih poremećaja iz spektra autizma, što pokazuje da njegova pojava uopće nije rijetkost. Osim što poremećaj obilježava život same osobe kojoj je isti dijagnosticiran, obilježava i život članova obitelji te drugih bliskih osoba. Kada je riječ o djeci s autističnim poremećajem, osim što dolazi do velikih promjena u obitelji, nailazi se na poteškoće u ostvarivanju prava djece s autizmom, a moguće su i brojne prepreke pri uključivanju u sustav odgoja i obrazovanja. Iz tog razloga, u radu je najprije prikazano što je zapravo autizam te koje su njegove vrste i karakteristike, kako bi se javnost upoznala s nekim bitnim informacijama u vezi samog poremećaja. Zatim je prikazan utjecaj koji autistični poremećaj može imati na roditelje, braću i sestre, ali i na bake i djedove. Svi članovi obitelji zajedno se prilagođavaju promjenama i načinu života uz autistični poremećaj. Prava djece s autizmom predstavljaju najvažniji dio rada, jer se nastoji pobliže objasniti koja to prava djeca s autističnim poremećajem imaju i trebaju ostvariti, kojim dokumentima su prava zajam te na koji način se dolazi do ostvarivanja istih. Jedno od bitnijih prava djece odnosi se na pravo na odgoj i obrazovanje te je zbog toga istaknuto uključivanje djece s autističnim poremećajem u institucije i ustanove odgoja i obrazovanja, a samim time i problemi na koje se može naići. U radu s djecom koja imaju autistični poremećaj vrlo je bitna podrška, koliko djeci, toliko i njihovim roditeljima ili skrbnicima. U radu su također navedene uloge raznih stručnjaka prilikom pružanja podrške, ali i uloge socijalnih radnika kojima se pridaje velika važnost.
Sažetak (engleski) Autistic disorder, when diagnosed, is present all life. Its characteristics are visible in the aspect of social contact and communication, with significant distortions. The number od diagnosed disorders from the autism spectrum is increasing, which shows that its occurrence is not rare at all. Apart from the fact that the disorder marks the life of the person himself who has been diagnosed with it, it also marks the life of family members and other close persons. When it comes to children with autistic disorder, in addition to major family changes, there are difficulties in exercising the rights of children with autism, and numerous obstacles are possible when entering the education system. For this reason, the paper first shows what autism is and what its types and characteristics are, in order to inform the public about some important information about the disorder itself. Then the influence that autistic disorder can have on parents, brothers and sisters, but also on grandparents, is presented. All family members together adapt to change and lifestyle with autistic disorder. The rights of children with autism are the most important part of the paper, because there i san attempt to explain in detail what kind of rights children with autistic disorder have and need to realize, what documents the rights are prescribed and how they are realised. One of the most important rights of children refers to the right to education and therefore the inclusion of children with autistic disorder in institutions of education and thus problems that can be encountered is highlighted. In working with children who have autistic disorder, support for children, their parents and their guardians is very important. The paper also outlines the role of various experts in providing support, but also the role of social workers who are given great importance.
Ključne riječi
autistični poremećaj
obitelj
prava djece
podrška
socijalni rad
Ključne riječi (engleski)
autistic disorder
family
rights of children
support
social work
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:132:951244
Studijski program Naziv: Socijalni rad Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) socijalnog rada (univ. bacc. act. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-21 11:11:01