Naslov Jedinstveno upravno mjesto
Naslov (engleski) One-stop shop
Autor Martina Topić
Mentor Ana Đanić Čeko (mentor)
Član povjerenstva Boris Ljubanović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Dujmović Bocka (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Đanić Čeko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Pravni fakultet Osijek (Katedra upravnih znanosti) Osijek
Datum i država obrane 2021-02-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pravo Upravno pravo i uprava
Sažetak U zadnjih dvadesetak godina, pojavom modernih tehnologija, teži se sustavnoj i cjelokupnoj digitalizaciji sustava državne uprave. Za Republiku Hrvatsku (dalje: RH) ključna je bila 2009. godina, kada je nakon više od pedeset godina donesen novi Zakon o općem upravnom postupku (dalje: ZUP). Njime se u čl. 22. uvodi i normira novina u upravno postupanje, a to je institut jedinstvenog upravnog mjesta, poznatiji kao one-stop shop. Svrha navedenog instituta je prikupljanje svih zahtjeva za pokretanje upravnih ili drugih postupaka, koje je potrebno voditi kako bi stranke ostvarile svoje pravo, na jednom jedinstvenom mjestu, upravo kako bi se poboljšala efikasnost državne uprave te smanjili nepotrebni administrativni troškovi. U RH prvi oblik one-stop shopa pojavljuje se 2004. godine, uspostavom e-usluge HITRO.hr, koja i danas poduzetnicima na jednom mjestu omogućuje obavljanje većinu potrebnih radnji za osnivanje trgovačkih društava. Glavni rezultat digitalizacije državne uprave vidljiv je 2014. godine pokretanjem prvog sveobuhvatnog digitalnog one-stop shopa s velikim brojem dostupnih javnih usluga za građane, e-Građani. Danas ga koristi sve više građana te je znatno ubrzao način rada i efikasnost državne uprave. Kako i RH, tako i ostatak država članica Europske Unije (dalje: EU) aktivno radi na digitalizaciji svoje javne uprave, upravo kroz institut jedinstvenog upravnog mjesta. Vrlo pozitivni primjeri dolaze nam iz Austrije i Mađarske, čije e-usluge koristi sve više i više poslovnih subjekata te građana.
Sažetak (engleski) In the last twenty years, with the advent of modern technologies, the world and thus the Republic of Croatia (here and after: RC) have been striving for a systematic and complete digitalization of their state system of public administration. The key year in the RC was 2009, when a new General Administrative Procedure Act was passed after more than fifty years. General Administrative Procedure Act in article 22 introduces a novelty in administrative procedure, which is the institute of a single administrative place or better known as a "one-stop shop". The purpose of this institute is to collect all requests for initiating administrative or other proceedings, which need to be conducted in order for the parties to exercise their right, in a single place, precisely to improve the efficiency of public administration and reduce unnecessary administrative costs. In the RC, the first form of one-stop shop appeared in 2004, with the establishment of the e-service Hitro.hr, which even today enables entrepreneurs to perform most of the necessary actions for founding companies in one place. The main result of the digitalization of public administration is visible in 2014 with the launch of the first comprehensive digital one-stop shop with a large number of available public services for citizens, e-Citizens. Today, it is used by more and more citizens and has significantly accelerated the way of work and efficiency of state administration. Like RC, the rest of the European Union member states are actively working on the digitalization of their public administration, precisely through the institute of a single administrative place. Very positive examples come to us from Austria and Hungary, whose e-services are used by more and more businesses and citizens.
Ključne riječi
jedinstveno upravno mjesto
Zakon o općem upravnom postupku
e-Građani
Direktiva 2006/123/EC
državna uprava
Ključne riječi (engleski)
single administrative place
General Administrative Procedure Act
e-Citizens
Directive 2006/123 / EC
state administration
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:132:838342
Studijski program Naziv: Pravo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra prava (mag. iur)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-04-08 12:31:44