Abstract | Planiranje i izbor zaposlenika od temeljne su važnosti za ispravno i uspješno poslovanje svake organizacije. Stoga je predmet ovoga rada zapošljavanje državnih službenika sa posebnim osvrtom na specifičnosti izbora i zapošljavanje policijskih službenika. Cilj rada je istaknuti važnost izbora kvalitetnih zaposlenika, te pojasniti i približiti procedure prilikom izdavanja javnih natječaja za prijam u državnu službu, prijavu i izbor kandidata. Rad je podijeljen u četiri poglavlja. Na početku rada pojašnjava se pojam državnog službenika, te policijskog službenika. Potom je u drugom poglavlju rada teorijski obrađena tema zasnivanja radnog odnosa općenito u državnoj službi. Radna mjesta u državnoj službi mogu se popunjavati samo u skladu s pravilnikom o unutarnjem redu i prema usvojenom planu prijma u službu. Budući da se prema Zakonu o državnim službenicima slobodna radna mjesta popunjavaju javnim natječajem, internim oglasom, napredovanjem, premještajem ili rasporedom državnog službenika u skladu navedenog zakona, pobliže je objašnjen svaki od navedenih načina prijma u državnu službu. Navedeni su i uvjeti koje kandidat mora ispunjavati da bi bio primljen u državnu službu, te zapreke kod prijma, a potom je objašnjen postupak prijma u državnu službu te postupak izbora kandidata, kao i prednost pri zapošljavanju. Nakon izbora zaposlenika i prijma u državnu službu, obvezan je probni rad te polaganje državnog stučnog ispita. U ovom djelu rada dotaklo se i teme državne službe na određeno vrijeme, stručnog osposobljavanja bez zasnivanja radnog odnosa i ugovora o djelu kao oblika zaposlenja u državnoj službi. U trećem poglavlju rada fokus je na zaposlenju policijskih službenika. Unutarnje ustrojstvo Ministarstva unutarnjih poslova uređeno je Uredbom o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva unutarnjih poslova, a plan prijma za tijela državne uprave, u kojem su među ostalima navedeni i podatci planiranog prijma u Ministarstvo unutarnjih poslova, donosi Ministarstvo uprave. Osim općih uvjeta za prijam državnih službenika, za prijam policijskih službenika postoje dodatni uvjeti i testiranja koje kandidati moraju ispuniti. Nakon uspješno odrađenog vježbeničkog staža policijski vježbenici kao i ostatak državnih službenika moraju pristupiti državnom stručnom ispitu, a po uspješno položenom ispitu postaju ovlaštene službene osobe. Na kraju rada nalazi se zaključak. |
Abstract (english) | Planning and selecting employees are of fundamental importance for the proper and successful operation of each organization. Therefore, the subject of this paper is the recruitment of civil servants with a particular focus on the specificity of election and recruitment of police officers. The aim of the paper is to emphasize the importance of employee selection and to clarify and approximate the procedures for issuing public bidding for public service, application and selection of candidates. The work is divided into four chapters. At the beginning of the work, the notion of a civil servant and a police officer is clarified. Then, in the second chapter of the paper, the topic of work-based work in the civil service was theoretically discussed. Civil service jobs may only be filled in accordance with the internal order code and the adopted reception plan. By virtue of the Law on Civil Servants, vacancies are filled out by a public bid, internal advertisement, promotion, transfer or a civil servant schedule in accordance with the said law, each of these ways of receiving civil service is explained in more detail. The conditions that a candidate must meet in order to be admitted to the civil service and the obstacles at the reception are listed, and then the procedure for admitting the civil service and the procedure for the election of candidates have been explained, as well as the advantage of emloyment. After selecting the employee and receiving the civil service, he or she is required to take the test and to postpone the state exam. In this work, the topic of short-term civil service, professional training without establishing work relations and labor contracts as forms of employment in the civil service have also been discussed. The third chapter deals with the employment of police officers. The internal organization of the Ministry of the Interior is regulated by the Decree on the Internal Organization of the Ministry of the Interior, and the Ministry of the Administration adopts a plan for the reception of state administration bodies, which includes, among other things, the data of the planned reception in the Ministry of the Interior. In addition to the general conditions for admission of civil servants, there are additional conditions and tests that the candidates have to fulfill for the reception of police officers. After a successful traineeship, police practitioners as well as the rest of civil servants must be admitted to the state exam, and after successfully passing the exam they become authorized officials. At the end of the work, a conclusion is reached. |