Abstract | Rad je pokazao da postoje određene razlike u vrstama povreda taksativno navedenim u Zakonu o državnim službenicima i onima navedenima u Zakonu o policiji. Određene povrede u praksi se događaju, no one nisu taksativno navedene što predstavlja određeni propust zakonodavca. Npr., kao lakša povreda nije izričito navedena zabrana pušenja u odori ili službenim prostorijama. Kao teža povreda nije navedena zlouporaba bolovanja, svjesno podnošenje jedne ili više neosnovanih predstavki ili pritužbi, prekomjerno uživanje alkohola izvan službe, itd. Takve i druge slične slučajeve koji se u praksi događaju potrebno je izrijekom propisati. Nadalje, neovisno o vrsti povrede, prije, za vrijeme i nakon postupka utvrđivanja odgovornosti za povredu službene dužnosti policijskim službenicima pripadaju određena prava. Prije svega, policijski dužnosnik ne može se smatrati odgovornim za povredu službene dužnosti dok se izvršnim rješenjem u disciplinskom postupku ne utvrdi njegova odgovornost. Osim toga, policijski službenik ima pravo na očitovanje prije početka pokretanja postupka, pravo na sudjelovanje u postupku, pravo na branitelja i pravo na pravni lijek. Kao kazne za lakše povrede službene dužnosti policijskih službenika navode se pisana opomena i novčana kazna u visini do 10% od posljednje plaće koja mu je isplaćena za puni mjesec proveden na radu. Za teže povrede kazne su puno strože pa tako osim novčane kazne u mjesečnom iznosu do 20% od jedan do šest mjeseci navode se i zaustavljanje promicanja i napredovanja u zvanju od dvije do četiri godine, premještaj na drugo radno mjesto, uvjetna kazna prestanka državne službe, prestanak državne službe. |
Abstract (english) | The paper has shown that there are certain differences in the types of violations listed in the Law on Civil Servants and in the Law on Police. Certain violations do occur in practice, but they are not categorically indicated, which shows certain oversight on the part of the legislator. For example, a minor violation does not explicitly mention a ban on smoking in uniforms or office space. Serious violation does not include abuse of sick leave, knowingly filing one or more unfounded complaints or frivolous petitions, excessive consumption of alcohol outside the service, etc. Such cases, and other similar, that occur in practice should be explicitly prescribed. Furthermore, regardless of the type of violation, certain rights are granted to police officers before, during, and after the procedure for determining liability for violation of official duty. First of all, a police official cannot be held liable for a breach of official duty until his or her executive responsibility has been established in a disciplinary proceeding. In addition, the police officer has the right to make a statement before the commencement of the proceedings, the right to participate in the proceedings, the right to a lawyer and the right to a legal remedy. Penalties for minor violations of police officers; official duties include a written warning and a fine of up to 10% of the last salary paid to him or her for a full month spent at work. For serious violations, the penalties are much stricter, so apart from a fine of up to 20% per month for one to six months, there are also halt of promotion to a position of two to four years, transfer to another job, suspended termination of civil service and final termination of civil service. |